Apa Kata Top 12 OIAM




Amylea
“I really want to win this so bad. Saya sudah fokuskan sepenuh hati, minda dan jiwa dalam pertandingan ini,” luah gadis 22 tahun ini. Dedahnya, duit RM1juta itu akan digunakan untuk membuka studio rakamannya sendiri. Dan seperti Tomok, melihat OIAM sebagai platform untuk memperbaiki diri dalam bidang muzik.

Jelasnya, ‘Akademi Fantasia’ (AF) hanya menyediakan latihan asas, sesuai sekali dengan dirinya ketika itu yang hanya berusia 19 tahun, baru bermula nak menyanyi dan memerlukan bimbingan dan ajaran. Selepas berakhirnya AF, tidak terlintas di fikirannya untuk memasuki pertandingan nyanyian realiti lain. Baginya, AF yang pertama dan terakhir.

“Tapi saya mula malas dan terlalu berpuas hati dengan diri sendiri. Selepas iklan untuk uji bakat OIAM keluar, ibu menasihati saya untuk mencuba. And I’m glad I listened to her. Setelah melalui pelbagai ujian yang disediakan, jujur saya katakan ini satu pertandingan yang patut saya sertai untuk menguji kemampuan dan kebolehan saya. Saya ingin nak tahu apa yang akan terjadi pada saya selepas OIAM nanti, menang atau kalah.”

Pada hari ujibakat, Amylea memberitahu dia ke lokasi membawa harapan dan impiannya. Dia begitu gementar sekali, kalahkan masa dia di AF.

“Saya memang betul-betul nak masuk, harap sangat,” ceritanya. Walaupun ia bermaksud menangguhkan promosi untuk album pertamanya ‘3’ yang telah diriliskan pada 26 Dis lalu. Peminat masih boleh mendapatkan album tersebut di www.amylea.com.my.

Bagi mereka yang berfikiran sebagai finalis yang lebih berpengalaman berbanding enam peserta Top 12 yang lain, Amylea mempunyai kelebihan, itu tidak semestinya. Kata Amylea, Paul Moss dan Syafinaz inginkan sesuatu yang lebih darinya, yang tidak pernah mereka lihat sebelum ini. Ditambah pula persaingan tahun ini memang hebat.

Berkenaan reaksi negatif penonton terhadap para artis yang memasuki OIAM, kata Amylea dia belum lagi di tahap kejayaan Dayang Nurfaizah atau Sarah Raisuddin, namun gembira mempunyai peminat yang sentiasa menyokongnya. Dia berharap OIAM dapat membantunya mencapai sukses seperti yang dikecapi Dayang dan Sarah.

---------------->>>
SUMKBER DARI

0 comments: