Mingguan Malaysia - 20.01.08 - Geopark Mempesona Bersama Selebriti



HIBURAN

Geopark mempesona bersama selebriti

KEHADIRAN selebriti pada Mac depan di Langkawi Geopark merupakan usaha mempromosi destinasi tersebut sebagai produk pelancongan unggul rantau Asia.

Malah, majlis yang ditaja oleh Lembaga Pembangunan Langkawi (Lada) dan Global Air tersebut merupakan majlis yang diusahakan oleh kumpulan peminat penyanyi kecil molek, Amylea AF3.
Amylea Fan Club selaku penyelaras acara menjadikan medium majlis ini untuk merapatkan hubungan semua pihak antara selebriti, media dan peminat.

Justeru itu, langkah menjadi penaja utama program ‘Geopark Mempesona With Celebrities’ dilihat sebagai kerjasama bijak antara Lada, media cetak dan elektronik serta selebriti untuk mempromosi Langkawi Geopark.

Dengan kerjasama antara Procam Actv8 dan Amylea FC selaku penyelaras acara dan syarikat Global Air Malaysia selaku penerbangan rasmi, program yang akan berlangsung selama tiga hari di Langkawi bermula 7 Mac nanti akan dipenuhi dengan aktiviti-aktiviti menarik yang turut merapatkan semua yang terlibat dengan alam semula jadi yang memukau dunia di Langkawi Geopark.

Langkawi Geopark pertama yang diiktiraf di persada antarabangsa oleh Pertubuhan Pendidikan, Sains dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (UNESCO) sebagai taman geologi dunia ke-52 dan pertama seumpamanya di Asia Tenggara mengikut senarai ‘Global Geopark Network’ UNESCO pada 1 Jun 2007.

Ia dinilai berdasarkan keunggulan warisan geologinya yang membina landskap yang menakjubkan.

Di Langkawi, Geopark inilah pusat bermulanya pembentukan Malaysia dan Asia Tenggara 550 juta tahun dahulu.

Orang ramai yang berminat berhibur sambil menghayati keindahan alam semula jadi boleh menghubungi Amylea FC di talian 03-79544385 atau melayari laman web - www.amylea.com.my

0 comments: