Amylea Promo Geopark - My Metro 28.01.08





Oleh Wan Asrudi Wan Hasanwanasr@hmetro.com.my
Rap

PELBAGAI program dan aktiviti menjadi pilihan artis tempatan mendekatkan diri dengan peminat sekali gus melonjakkan nama mereka dalam industri hiburan.

Tidak terkecuali pemenang tempat ketiga Akademi Fantasia (AF3), Amylea Azizan, 21, yang turut memeriahkan program Geopark Mempesona Bersama Selebriti di Pulau Langkawi pada 7 hingga 9 Mac ini.
Program anjuran ProcamActiv8 dengan kerjasama Lembaga Pembangunan Langkawi (Lada), kelab peminat, Amylea FC dan Global Air Malaysia sebagai penerbangan rasmi dipenuhi pelbagai aktiviti riadah dan hiburan yang pasti meninggalkan memori indah bagi peserta.
Amylea, gadis kelahiran Langkawi, Kedah yang dikenali dengan imej berambut kerinting berkata program berkenaan bertujuan menghargai sokongan peminat di samping aktiviti masyarakat program berkenaan dapat mewujudkan kesedaran keindahan alam yang terdapat di pulau bersejarah itu.
“Program ini juga menghargai sokongan peminat yang tidak berbelah bagi. Selain itu, ia sebagai bukti kampung halaman tetap menjadi destinasi pilihan untuk membawa sekumpulan peminat artis tanah air mengunjungi beberapa destinasi menarik di sini.
“Sejajar dengan pengiktirafan Pertubuhan Pendidikan Sains dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (Unesco), program ini sebagai landasan terbaik kepada orang ramai mengenali lebih dekat Langkawi Geopark.
“Ia pertama kali diiktiraf di persada antarabangsa oleh Unesco sebagai taman geologi dunia ke-52 dan pertama seumpamanya di Asia Tenggara,” katanya.Katanya, pelbagai aktiviti menarik membabitkan peminat, masyarakat dan pihak media turut dirancang penganjur di samping melawat beberapa lokasi menarik di pulau berkenaan.
“Peserta akan dibawa mengelilingi pulau di sekitar Geopark antaranya The Machinchang Cambrian Geoforest Park berhampiran Langkawi Cable Car, The Kilim Karst Geoforest Park di Sungai Kilim dan melawat Pulau Tuba.“Selain destinasi menarik seperti The Dayang Bunting Marble Geoforest Park yang terletak di Pulau Dayang Bunting juga mempunyai sejarah dan tarikan tersendiri,” katanya.

Acara lain yang turut diadakan menerusi program itu membina istana pasir bertema Langkawi Geopark, tradisional sampan, tarian limbo rock, pukul bantal, panjat tiang licin, bola sepak pantai, rakit pelampung manakala bagi wanita tarik tali, rakit pelampung, bola jaring dan memancing daun cempedak.

Mereka yang berminat menyertai program berkenaan sila hubungi Aemin 016-3762330, Iesya O12-3223805 atau layari laman web www.amylea.com.my.
Emel Artikel Cetak Artikel

0 comments: