Giliran Amylea Mendapat Imuniti

by Li Ee Kee | Gua.com.my



Nyaris-nyaris disingkirkan dari pertandingan One In A Million, namun kesudahannya berakhir dengan begitu sempurna sekali buat anak kelahiran Alor Setar ini.

Dendangan lagu ciptaannya sendiri, “Akan Tiba” yang ditulis dan diterbitkan untuk Alif OIAM musim pertama, sambil memetik gitar yang lebih besar darinya, dirasakan Paul Moss dan Syafinaz sebagai persembahan yang paling menyerlah malam tadi, sekaligus menjadikan Amylea penerima imuniti untuk minggu ini.

Persembahan malam tadi adalah kali pertama Amylea memberanikan diri untuk tampil ke depan dengan memainkan gitarnya. Sebelum ini, dirasakan dirinya tidak mampu memainkan instrumen tersebut.

“I never thought I could play sebab jari saya sakit dan gitar itu sebenarnya berat dan dengan ketinggian saya, posisi gitar itu perlu diletakkan lebih rendah dari biasa.”

Bukan seorang yang mudah mengalah, Amylea telah menghabiskan masa setiap hari untuk melatih dirinya memegang dan memainkan gitar walaupun jari dan bahunya sakit. Tetapi nampaknya, kesakitan itu berbaloi juga akhirnya.

Bila diumumkan bersama Ayu dan Pija sebagai berada di Bottom 3, Tuhan saja yang tahu apa yang dirasainya. Namun, Amylea melihatnya sebagai rangsangan untuk berusaha dengan lebih kuat lagi.

Ketika di Akademi Fantasia dulu, Amylea juga sering mendapati dirinya di tangga bawah.

“Masa itu, Amylea masih ada berusaha tetapi tanpa ilmu. Di sini, Amylea usaha dengan ilmu. Dan kali ini, tekanannya lebih tinggi bila berada di Bottom 3.”

Sumber : GUA.COM.MY

0 comments: